05 februari 2013

Gerry Hambling

86, Burwell (Cambridgeshire), 5 februari, natuurlijke dood

 

Engels editor. Zes Oscarnominaties, waarvan vijf voor films geregisseerd door Alan Parker: Midnight Express (1978), Fame (1980), Mississippi Burning  (1988), The Commitments (1991) en Evita (1996). Ook genomineerd voor In the Name of the Father (Jim Sheridan, 1993). Montage-assistent vanaf 1949, eerste eigen montage Dry Rot (Maurice Elvey, 1956). Sneed onder meer The Whole Truth (John Guillermin, 1958), Left Right and Centre (Sidney Gilliat, 1959), The Bulldog Breed (met Norman Wisdom; Robert Asher, 1960), A Stitch in Time (met Wisdom; Asher, 1963), The Early Bird/De verknipte melkboer (met Wisdom; Asher, 1965),

That Riviera Touch (Cliff Owen, 1966), Bugsy Malone (Parker, 1976), Heartaches (Donald Shebib, 1981), Shoot the Moon (Parker, 1982), Pink Floyd – The Wall (Parker, 1982), Another Country (Marek Kanievska, 1984), Birdy (Parker, 1984), Absolute Beginners (Julien Temple, 1986), Angel Heart (Parker, 1987), de Bill Cosby-flop Leonard Part 6 (Paul Welland, 1987), Come See the Paradise (Parker, 1990), City of Joy (Roland Joffé, 1992), The Road to Wellville (Parker, 1994), White Squall (Ridley Scott, 1996), The Boxer (Sheridan, 1997), Angela’s Ashes (Parker, 1999) en The Life of David Gale (Parker, 2003). Was ook enige tijd geluidseditor, bijvoorbeeld van The Servant (Joseph Losey, 1963), King and Country (Losey, 1964), Wuthering Heights (Robert Fuest, 1970) en The Deserter (Burt Kennedy, 1971).

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen